Saturday, April 16, 2011

muet ke mati?

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
In the name of ALLAH the most gracious most merciful

  • sila abaikan segala tatabahasa,gaya bahasa dan mixed bahasa dalam entry kali ini kerana mood saya SANGAT tunggang langgang.sekian

at lasssttt.....walaupun rasa macam tak percaya tengok jarum panjang jam dewan yang kejap2 bergerak laju -.-" muet telah selamat diduki dengan SEPARA jayanya...selain tu, paper writing secara rasminya menjadi paper 'pengundang mood nangis'.yes.. i admit that im usually emotional after exam...huhu dan memang betul..saya kurang pandai menterjemahkan perasaan saya dalam bentuk karangan :'( hadoi..lain kali...tak payah study malam terakhir sebelum exam ye?minit terakhir sebelum pengawas periksa panggil masuk dewan, baru anda dinasihatkan buka buku ye?mizah?PADAN MUKA HANG! perasan pandai lagi...=.="

by the way, pernah tak anda dengar orang kata..kalau kita mimpi gigi kita patah, maksudnya..ada orang terdekat dengan kita akan mati..kalau gigi bawah,orang tu muda dari kita..kalau gigi atas,orang tua...penah dengar tak?nak dijadikan cerita...2 atau 3 hari yang lepas,waktu sarapan pagi,ayah saya mimpi gigi bawah beliau patah.masa dengar mimpi tu..saya tak fikir banyak..mungkin, otak tengah fokus bagi arahan dekat perut untuk digest food..*padahal kuat makan*..
***disebabkan hari ni muet***

malam tadi...saya set alarm untuk bangun pukul 4 pagi..dan ALHAMDULILLAH..saya terjaga..kebiasaannya..radio di rumah tidak dimatikan suisnya, kecuali semua orang tiada di rumah..channel pilihan pula..mestilah ikim.fm. *pilihan mak untuk kebaikan seisi keluarga* bagus heh?ikim ni b'operasi 24/7... mesti ada zikir2 harian..isu2 semasa..produk pelangsing badan..kalau x caya.. try aahh dengar..slot di dapur pun tak nak ketinggalan..haha..dan selalunya..diorang pasang zikir2 munajat and bacaan quran dari tengah malam sampai la ke subuh..ada jugak ceramah ulangan bagi yang ketinggalan..so..pukul 4 pagi tadi..sambil baca2 samples essay for writings..sambil2 tu zikir dalam hati.....*cuak sorang2* and at that time jugak la ikim nak main lagu rabbani,pergi tak kembali..follow pulak lagu *tatau tajuk* ala2 kembali ke alam barzakh...memang menginsafkan diri

ALL OF SUDDEN..saya tiba2 teringat tentang mimpi gigi patah...dan entah kenapa..*mungkin kerana pukul 8 dah start muet menyebabkan mood saya kacau bilau* saya rasa saya tak akan sempat jawab muet..sebab saya TERimagine saya dah terlibat dengan accident..nak dijadikan cerita pulak...traffic light kat simpang 3 *lebuhraya utara selatan-senawang exit* rosak...dah 2-3 hari aku melintas ala2 ayam...kereta lain pun bukan nak bagi can sangat kat aku yang masih berlesen P ni -.-"

tapi tu la...macam mana agaknya kalau kita tau kita akan mati in a few hours..in my case la..mesti akan rasa ralat jugak..sebab dosa2 tatau banyaknya...macam pagi tadi..memang mood swing habis2an..after subuh prayer..i prayed that kalau mati hari ni..ampunkanla dosaku..permudahkanlah urusan matiku..and sebab dah in veeryy 'berserah' condition..im not sure if ade doa for paper muet ke tak sebab air mata dah berjejeh2..memang dah tak ingat muet dah.huhu..tapi moral of the story..kalau mati itu sentiasa dalam ingatan...perkara2 lagha tak akan bermukim lagi di hati sanubari anda..percayalah..*bukan mengatakan muet adalah perkara lagha ye*

p/s:ALHAMDULILLAH..saya berjaya melintas dengan melihat kanan,kiri,kanan di simpang 3..hehs..dan masih diberi kesempatan untuk beramal *insyaAllah* di muka bumi ALLAH ini

No comments: